про мене

Завдання фізіології харчування

Фізіологія - наука про функції і процеси життєдіяльності організму в цілому, його органів, тканин, клітин.

Фізіологія харчування - розділ "Фізіології", що вивчає закономірності перетворення в організмі людини нутрієнтів їжі на енергію та структурні елементи тіла, вплив характеру харчування на стан здоров'я, оптимальні норми харчування відповідно до стану організму за конкретних умов існування.

Гігієна харчування - це наука, що вивчає вплив аліментарного фактора на організм людини і розробляє заходи щодо попередження захворювань і зміцнення здоров'я та збільшення тривалості активного життя шляхом впровадження принципів раціонального харчування і вимог до якості і безпеки споживаних харчових продуктів.

Основне завдання дисципліни - розкриття фізіолого-гігієнічного впливу харчових продуктів і нутрієнтів на стан здоров'я та функції організму. Ці знання дозволять майбутнім спеціалістам із фаху "Технологія харчування" організувати виробництво кулінарної продукції, що сприятиме формуванню оптимального харчового статусу населення.

  • Для досягнення мети майбутні фахівці повинні мати теоретичну та практичну підготовку з таких питань:

    • o роль харчування у функціонуванні основних систем організму людини та оцінка харчового статусу організму;
    • o фізіолого-гігієнічне значення білків, ліпідів, вуглеводів, вітамінів, мінеральних речовин та їх оптимальні потреби відповідно до стану організму за конкретних умов існування;
    • o фізіолого-гігієнічна характеристика основних харчових продуктів та їх компонентів;
    • o фізіолого-гігієнічні основи раціонального харчування різних вікових та професійних груп населення.

    Учні повинні мати практичні навички:

    • o володіння методичним інструментарієм реалізації законів раціонального харчування, вимог до харчового раціону, режиму харчування та умов прийому їжі при організації харчування у закладах ресторанного господарства;
    • o складання харчових раціонів для різних груп населення з урахуванням віку, статі, характеру праці, фізіологічної та харчової цінності страв і продуктів харчування.
    • Перешкодою для максимального використання харчових продуктів у різних раціонах харчування є недостатня освіченість населення при вільному виборі окремих інгредієнтів їжі та впливу їх компонентів на механізми метаболізму і фізіологічні процеси в організмі здорової та хворої людини. У зв'язку з цим необхідно закладати фізіолого-гігієнічні основи у традиційних технологіях продуктів харчування та у нових, які мали б найбільший оберігаючий вплив на склад продуктів і сприяли б кращому перетравленню їжі та засвоєнню нутрієнтів.

      Раціональна організація харчування різних груп населення є фактором забезпечення здоров'я населення, підвищення працездатності людей, покращання генофонду населення. Вивчення дисципліни дозволяє організовувати харчування на наукових засадах, здійснювати оптимізацію та індивідуалізацію харчування, використовуючи досягнення науково-технічного прогресу, виховувати культуру харчування і пропаганду здорового способу життя.

    • Домашнє завдання.

    •  Дати відповіді на запитання.

      • 1. Значення харчування у житті людини.
      • 2. Вплив харчування на стан здоров'я населення.
      • 3. Характеристика компонентів їжі. Аліментарні й не аліментарні речовини, їх значення у життєдіяльності людини.
      • 4. Класифікація хвороб, спричинених неправильним харчуванням.
      • 5. Соціально-економічні та технологічні аспекти харчування.
      • 6. Основні напрями державної політики в галузі здорового харчування.
      • 7. Функції їжі та фактори їх забезпечення.
      • 8. Біологічна дія їжі та різновиди харчування.
      • 9. Розвиток науки про харчування, основні постулати теорій харчування.
      • 10. Предмет і завдання дисципліни "Основи фізіології та гігієни харчування", зв'язок з іншими дисциплінами.





Немає коментарів:

Дописати коментар